אינדקס של משה ברגובסקי יצא לאור

הוצאת ספרים המוסקבאית "מוזיקה" הוציאה לאור את הספר "משה ברגובסקי: אינדקס ביו-ביבליוגרפי". המחברת האינדקס היא דר' יבגניה חזדן, מוזיקולוגית ומבקרת מוזיקה מפטרבורג. ההוצאה מבקשת להודות לגריגורי רויטברג על עזרתו בהוצאת ספר זה.

דר יבגניה חזדן עשתה עבודה ענקית וחיברה את האינדקס הביו-ביבליוגרפי הראשון של יצירותיו של משה ברגובסקי, מוזיקולוג וחוקר פולקלור יהודי דגול. אוסף ברגובסקי הכולל שירים ביידיש, ניגונים של כליזמרים וחסידים וכן מופעים מוזיקליים ותיאטרליים מהווה רובד עצום של תרבות היידיש.

כפי שכותבת המחברת בהקדמה, "האינדקס משלב הן את יצירותיו של ברגובסקי שפורסמו והן את אלו שנותרו בכתבי יד, מידע על חומרי ארכיון, וכן מאמרים ידועים כיום על המדען ופעילותו, ופרסומים הבוחנים את החומר מהאוסף שלו."

האינדקס הוא ספר דו-לשוני הכולל טקסטים באנגלית ורוסית. גרסה אלקטרונית של ספר זה זמינה באתר האינטרנט שלנו. "מוזיקה" היא הוצאת הספרים המוזיקלית הרוסית הוותיקה ביותר. בה יצא לאור בשנת 1934 הכרך הראשון מחמשת הכרכים המפורסם מאת משה ברגובסקי. גם ספר זה זמין באתר האינטרנט שלנו.

ב-6 באוגוסט, במהלך דיון על הקרנת הסרט התיעודי "Song Searcher: The Times and Toils of Moyshe Beregovsky" המוקדש לברגובסקי במוזיאון למורשת היהודית בניו יורק, התייחסה מנכ"לית הקרן "Heritage Projects Foundation" ג'וליה זילברקוויט לספרה של דר' יבגניה חזדן. הסרט צולם על ידי הבמאית הרוסית ילנה יעקוביץ'. הקרנת הבכורה של התקיימה בשנת 2021 תחת השם "ניגוניו של משה ברגובסקי".

יבגניה חזדן ומרק זילברקוויט, המנכ"ל של הוצאת הספרים "מוזיקה"